Het aanstellen van een vertrouwenspersoon in franchiserelaties kom steeds vaker voor. Medewerkers van de franchisegever en franchisenemers en de franchisenemers zelf, waarderen het, als zij met iemand (v/m) in vertrouwen kunnen praten of hun hart kunnen luchten. Hij of zij is bij voorkeur niet in dienst bij de franchisegever. De vertrouwenspersoon kent bij voorkeur wel de franchiseformule en de bedrijfscultuur en weet hoe de franchisesamenwerking werkt. Een persoon die je in vertrouwen kunt nemen, naar jou luistert is er primair voor jou. Maar ook het franchisenetwerk heeft er baat bij.
Een vertrouwenspersoon bevordert de persoonlijke ontwikkeling en het welzijn van medewerkers, maar ook de werksfeer op de vloer. Bovendien leert de ervaring dat er sprake is van een bijzondere “bijvangst”. Die bijvangst is, dat waardevolle 'interne' informatie van medewerkers de bedrijfsvoering van de franchisegever en die van franchisenemers ten goede komt. De vertrouwenspersoon is daarom om meerdere redenen onmisbaar.
Neem voor verdere informatie contact op met Jeroen Janssen.